niedziela, 7 maja 2017

Springbreak in Portugal

Hej!

Wczoraj wróciłam z Majówki. Jeśli ktoś śledzi mojego Instagrama ( patty_borkowska ), na pewno widział już pełno zdjęć. Byliśmy w pięknym resorcie Praia Del Rey, który otrzymał wiele nagród podróżniczych. Jesli ktos szuka spokojnego, malowniczego miejsca, gdzie mozna odpoczac, zresetowac się, dobrze zjesc, pograc w golfa, posurfowac po Oceanie Atlantyckim, to jest to idealnie miejce. Znajduje się on obok Peniche- jednej z najlepszych surferskich miejscowosci w Europie, gdzie fale ksztaltem i wielkoscia porownywane sa do tych na Hawajach. Tutaj padl rowniez Rekord Świata i przyjezdzaja tu najlepsi surferzy (nawet Mistrz Swiata wynajmowal jakis czas temu ten sam dom, w ktorym mieszkalismy :) )

Pogoda dopisala- codziennie bylo miedzy 23, a 30 stopni. Do tego delikatny wiatr, wiec naprawde bylo bardzo przyjemnie i kazdy wrocil ladnie opalony. :)

Bylismy rowniez w Lizbonie przez pare godzin (znajduje sie ona jedynie 80 km od Praia Del Rey). Niestety nie zobaczylismy wszystkich najwazniejszych miejsc, ale i tak zrobila na mnie duze wrazenie i zamierzam kiedys tam wrocic. Mimo, ze na pierwszy rzut oka przypomina Hiszpanię, w porownaniu do duzych hiszpanskich miejscowosci, stolica Portugalii jest duzo bardziej czysta, zadbana i pachnaca.

W drodze powrotnej spedzilismy caly dzien w Paryzu. Glownie skupilismy sie na zakupach i  restauracjach. Niestety nie moglismy zostac na dluzej, nad czym bardzo ubolewam, bo kocham Paryz, ale w zwiazku z tym, co tam sie ostatnio dzieje, moze to i lepiej, ze bylismy tak krotko...

Podczas gdy koledzy brali profesjonalne lekcje surfowania (ja niestety sie nie odwazylam, poniewaz slabo plywam, ale gdy tylko sie naucze, na pewno sprobuje surfingu), zrobilam pare zdjec. :)













dress: boholife.pl
belt: Abercrombie&Fitch
sunglasses: Michael Kors
necklace: Tiffany&Co.


Jak Wam sie podobaja zdjecia?
Lubicie spedzac czas na plazy?


W nastepnym poscie pokaze mix zdjec z telefonu, oraz opisze ciekawe miejsca, ktore udalo sie nam zwiedzic (miedzy innymi slynna cukiernie w Lizbonie, w ktorej zjadlam znane na całym świecie ciasteczka Pasteis de Belem, ktore byly jednymi z najlepszych, jakie jadlam w zyciu!).

Buziaki :)

wtorek, 25 kwietnia 2017

Jak zaplanowac wyjazd?

Witam:)

Jako, że zbliża się Majówka, a jedną z moich pasji są podróże, wpadłam na pomysł stworzenia posta o tym, jak zaplanować wyjazd. :)

1. Ustalenie celu podróży

Wypoczynek, a może szalony survival? Należy odpowiedzieć sobie na pytanie "Czego oczekuję od mojego wyjazdu?". Musimy wziąć pod uwagę, w jaki sposób lubimy spędzać czas i czego na tę chwilę potrzebujemy od życia. Co lubię robić, a czego nie? Osoba, która nie lubi dużych miast, zgiełku i hałasu, lepiej będzie się czuła na Bali, niż w Nowym Jorku. Ktoś, kto nie lubi gór, nie będzie chciał spędzić wymarzonego urlopu na alpejskim stoku.

Florida 2013


2. Budżet

Niezależnie od budżetu, da się podróżować! Nieprawdą jest, że trzeba mieć dużo pieniędzy, by wyjechać na fajne wakacje. Na bardziej luksusowe i wygodne- owszem. Jednak nawet z niewielkim zasobem pieniędzy można wciąż cieszyć się tym, czego tak czy siak nie da się kupić.
Należy ustalić swój budżet, a później sprawdzić, jakie oferty są dla nas najlepsze. Jeśli kwota jest niewielka, nie dołujmy się- pomyślmy, jak najlepiej przeznaczyć te pieniądze, by spędzić miło czas.

Paris 2014

3. Rezerwacja noclegu i zakup biletów

Ceny biletów lotniczych nie tylko zmieniają się z dnia na dzień, lecz często wręcz z godziny na godzinę. Im wcześniej dokonamy zakupu, tym w większości przypadków bilet będzie tańszy. Czasem  jednak zdarzają się promocje parę dni przed wylotem- tak zwane last minute. Dotyczy to zarowno biletow lotniczych, hoteli, jak i wycieczek w biurach podróży.

Coraz bardziej popularne stają się portale, gdzie można znalezc tanie oferty wyjazdow w najdalsze zakatki swiata- przykladem takiej strony sa Wakacyjni Piraci . Jedynym minusem jest to, że trzeba dopasować się do daty i miejsca wylotu. Jesli mamy elastyczny grafik i odlozona kwote- jest to idealna opcja. Osobiscie nie wykupilam nigdy wakacji na stronie tego typu, jednak znajomi korzystali i polecali. :)

Jako że bardzo lubię planowanie podróży, zawsze chętnie sama szukam lotów i noclegów. Hotel zazwyczaj rezerwuję za pomocą strony booking.com. Można tam wybrać ilość osób, ile hotel ma mieć gwiazdek, czy chcemy pokój dla niepalących, w jakiej odległości od centrum itd...

Dużo osób korzysta ze strony Airbnb . Jedną z opcji jest wynajęcie pokoju od osoby, która w danym momencie wyjeżdża na wakacje i chce wynająć swoje mieszkanie, lub po prostu ma chęć sobie dorobić i udostępnia wczasowiczowi łóżko w salonie. Ceny są bardzo niskie i atrakcyjne, jednak ja nie zdecydowałabym się na taki pobyt ze względów bezpieczeństwa. Nie wiem, czy umiałabym zaufać całkowicie obcej osobie na tyle, by razem z nią mieszkać w jej mieszkaniu, na drugim końcu świata, gdzie nikogo nie znam i znajomi nie pojawia sie z predkoscia swiatla, gdy napisze wiadomosc, ze cos sie dzieje i moj gospodarz, z ktorym tak miło się korespondowało, nagle okazal sie świrem. :P

Dla fanów tego portalu:

Tak, na Airbnb są nie tylko prywatne mieszkania na wynajem, jednak to wyróżnia ten portal na tle innych, więc odnoszę się do tej opcji.

Tak, znam osoby, ktore korzystaja z tej strony i sa zadowolone, jednak opisuję moje zdanie na ten temat.

Tak, w hotelu tez moze byc swir.

Malaga 2015

4. Lista rzeczy

Zawsze przed wyjazdem tworzę listę rzeczy, które potrzebuję zabrać ze sobą. Ważne, by takiej listy nie robić na ostatnią chwilę. Po pierwsze- może się okazać, że musimy coś dokupić. Po drugie- nagle może się nam przypomnieć, że musimy zapakować jeszcze jakąś rzecz. Zawsze lepiej zdać sobie z tego sprawę dwa dni przed podróżą, niż będąc już na miejscu.
Gdy już mam wszystko, co potrzebne, a wyjazd tuż tuż, pakuję walizkę, odhaczając na liście to, co już spakowałam. W ten sposób zmniejszam prawdopodobieństwo, że czegoś zapomnę.

Milan 2016


Mam nadzieje, ze moje wskazówki będą przydatne :)


Lubicie podrozowac?
Jakie macie plany na Majówkę?

Ja dziś w nocy wyjeżdżam do Portugalii. Po drodze zahaczamy o Paryż. Za jakis czas pojawi sie post z mojej podróży. :)


Jesli chcecie byc na bierząco, zapraszam do sledzenia mojego Instagrama: patty_borkowska, oraz Snapchata: patiwalrus

poniżej dowód na to, że często coś wstawiam- szczególnie na wakacjach :D mozecie zobaczyc, jak wyglada dane miejsce i co warto zwiedzic :)

:P

Milego dnia :) !

wtorek, 14 marca 2017

winter in Barcelona + MOVIE

Jakis czas temu polecialam na weekend do Barcelony. Wtedy w Warszawie byl snieg i mróz, więc gdy wylądowałam w Hiszpanii i temperatura wynosila 15 stopni, a wszyscy chodzili w kurtkach, ja swoja od razu sciagnelam, bo dla mnie bylo bardzo cieplo. W ciagu dnia bylo 18 stopni, caly czas swiecilo slonce i wial przyjemny, wiosenny wiatr, wiec juz calkowicie czulam sie jak w siódmym niebie.

To byla moja druga wizyta w Barcelonie. Coraz bardziej zaczynam lubic to miasto. Mam juz kilka ulubionych miejsc. Niestety nie mialam czasu na zakupy, ale nastepnym razem postaram sie poleciec na dluzej!

Nie moge sie doczekac, az w Polsce bedzie cieplo. Słońce dodaje energii i chęci do działania. Aż chce sie zyc, wstawac wczesnie rano i korzystac z pogody!

Zapraszam do obejrzenia zdjęć oraz FILMU

Subskrybujcie moj kanal na YouTube, poniewaz sukcesywnie bede dodawac nowe filmy! Dajcie znac, jak Wam sie podoba taki pomysl i co sadzicie o nagraniu z Barcelony:) !

__________
Some time ego I spent weekend in Barcelona. Meanwhile there was -5 and snow in Warsaw, so when I landed and the temperature was 15 degrees and everyone was in their jackets, I took off mine, because for me it was super warm. During the day there was 18 degrees, the sun was shining and You could feel Spring in the air, so I was feeling like in 7th Heaven!

It's always a good time to go to Barcelona- especially when there are 18 degrees while -5 in Poland. :D

I wish there was Spring in Poland already! Sun gives energy and power. You want to wake up early morning and get out. Spend some time outside, go for a walk, admire nature...

See the pictures and watch the MOVIE

Subscribe me on YouTube, where I will add more movies! Let me know how do You find this one. :)


















dress- H&M
bag- Stella McCartney
shoes- arabesca.pl
watch- Michael Kors
necklace- Tiffany&Co.
bracelet- Pandora


Jak Wam sie podoba film? Chcecie, zebym nagrywala dla Was wiecej wideo? :)


Instagram- patty_borkowska
Snapchat- patiwalrus

środa, 1 lutego 2017

classy red coat

Co prawda najgorsze mrozy juz minely, ale zima wciaz trwa. Nie jestem ogromna fanka takiej pogody, wiec jutro uciekam do slonecznej Barcelony! Upalow nie bedzie, ale 17 stopni to i tak bardzo cieplo w porównaniu z polskim -1. Bedzie sesja zdjeciowa oraz nowy, ciekawy projekt, zwiazany z blogiem. Do tego oczywiscie troche odpoczynku, ale rowniez nauki, bo zbliza sie sesja. Ale zawsze przyjemniej pouczyc sie na plazy. :D

Zapraszam do sledzenia mojego Instagrama: patty_borkowska oraz Snapchata: patiwalrus, gdzie na pewno znajda sie zdjecia oraz wideo z wyjazdu.

______________________
Although it's not as cold as it was some time ago, the winter is still there. I'm not a big fan of such weather, so tomorrow I'm flying to sunny Barcelona! There won't be extremes of heat, but 17 degrees is still very warm, comparing to -1 which is now in Poland. I will make photoshoot there and new, interesting project for my blog. And of course I will chill, stress out and have fun, but I will also study, because I start my University exams soon. But it's always better to study on the beach. :D

Follow my Instagram: patty_borkowska and Snapchat: patiwalrus, where I will post photos and videos from my trip.








coat- Reserved
dress- Zara
high heels- Orsay
necklace- Tiffany & Co.

fot. Marcin Tumasz Emotionimage